Főoldal
  

A káros szenvedélyek károsan befolyásolják az alvás minőségét.

Túl sok koffein

Ez elég magától éretetődő (azt viszont kevesen tudják, hogy a kávéból, teából, kólából és energiaitalokból származó koffein akár 8 órán keresztül képes hatást gyakorolni a szervezetünkre. Ha igazán jól akarsz aludni, délután már ne fogyassz belőlük. Ez vonatkozik a csokira is: lefekvés előtt 2 órával már ne falj be egy egész tánlát, különben forgolódással töltheted az éjszakát.

Nikotin

Ha semmiképpen sem bírod ki dohányzás nélkül, legalább a következő szabályt tartsd be: az utolsó cigi és a lefekvés között teljen el minimum 4 óra.

Alkohol

Elbódít, de ez nem jelenti azt, hogy jobban is tudsz majd tőle aludni, hiszen amikor az alkohol elhagyja a véráramot, fokozódó éberséget okoz, s ez általában az éjszaka kellős közepén, hajnali 3kor következik be. Ehhez a negatív hatáshoz legtöbbünknek azért több italt kell elfogyasztanunk, de vannak, akiknek az alvásminőséget már akár egy pohár is negatívan befolyásolja.

Vacsoraidőn túli kihágások

A kajamásnaposság néha még egy alkohol okozta másnapossággal is felér. Persze az időponton kívül a mennyiség és a fogás összetétele is számít: a késő esti órákban elfogyasztott magas fehérjetartalmú ételek túl nagy kihívást jelentenek az emésztőrendszernek, így tartva ébren a szervezetedet. A steakvacsora így mindenképpen tiltólistás, egyél inkább valami könnyű szénhidrátosat. De persze azt se túl későn.

  

Mazsola

Miss vidámság

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció