Főoldal
  

 

Az ideális mennyiség 8-9 óra között mozog, de egy felnőtt számára a 6-8 óra is elegendő.

 

Mi történik, ha nem alszunk eleget?

Az alváshiány megzavarja a gondolkodást és hosszú távon megrövidíti az élettartamot. Az alvásmegvonás szívelégtelenséget, agyvérzést, magas vérnyomást és 2-es típusú diabéteszt okozhat, sőt szellemünket is bomlaszthatja.

Honnan tudhatjuk, hogy eleget alszunk? Ha átalusszuk a hétvégéket, ha nem halljuk a reggeli ébresztőt vagy ha a lefekvés pillanatában mél álomba zuhanunk, elmondhatjuk: kialvatlanok vagyunk. Egy kipihent ember áltaában 15-20 perc után merül álomba.

Mi a megoldás?

Ha tehetjük, próbáljunk meg délutánonként 15-20 perces pihenőket beiktatni. A szundikálás ne tartson tovább negyed óránál, mert akkor nem tudunk este időben elaludni. Az elegendő alvás nem luxus, hanem szükséglet. A jó, pihentető alvás érdekében próbáljunk meg minden nap ugyanabban az időben lefeküdni, ne fogyasszunk koffeint, nikotint vagy alkoholt, és végezzünk rendszeresen testmozgást (a lefekvés előtti 3 órában azonban már ne kezdjünk el edzeni).

  

Gergely

Fitness oktató, életmódtanácsadó.

Hozza létre saját
MitHogyanKell fiókját.
Regisztráció